Nettiajanvaraukset kaikkeen terveydenhuoltoon
Nettiajanvaraukset kaikkeen terveydenhuoltoon
PalveluhenkisempiPotilaita istutetaan 2-10 tuntia jonottamassa aikoja, vaikka he voisivat saman ajan olla töissä tai kotonaan.
Potilaat voisivat varata ajat terveyskeskuksesta, kuten yksityisistä palveluista, juuri heille itselleen parhaiten sopimaan aikaan. Jos potilaat käyttävät mahdollisuutta väärin tai eivät osaa, niin silloin puhelinvaraus.
Jos potilaalla on varattu aika, niin aina automaattiviestiä potilaan puhelimeen, jos lääkäri myöhässä (sekä perusterveydenhuolto, että erikoissairaanhoito) - liian usein on. Jos päivystyksessä paljon ruuhkaa, potilas voisi jonotilanteen tarkistaa etukäteen netistä, montako potilasta jonossa. Ja kun hän tulisi päivystykseen, hoitaja arvioisi ja antaisi jonotusnumeron, josta potilas voisi itse seurata milloin pitäisi palata kotoa lääkärin vastaanotolle.
Potilaat kokevat hirveänä odottaa ruuhkaisissa päivystyksissä todella sairaina, todella sairaiden keskellä. Lapsiperheet ottavat kaikki vakuutukset, etteivät vaan joutuisi lastensa kanssa tuonne jonoihin.